[2007/2008_Úkoly][2006/2007_Úkoly][2005/2006_Úkoly][2004/2005 Úkoly][2003/2004 Úkoly][2002/2003 Úkoly][2001/2002 Úkoly][Úkoly-abecedně]
2003 Leden - 15. CESTA K VRCHOLU |
|
Text k vytištění (.pdf 61kB) |
Přehled:
RČ | Aktivita |
S |
MZ:S |
V0301-1-J-(3,4) |
FANTASIE NA OSMITISÍCOVCE (FNO) |
|
100S |
|
Za účast v soutěži |
50S |
|
|
Za 3. místo v soutěži |
65S |
|
|
Za 2. místo v soutěži |
80S |
|
|
Za 1. místo v soutěži |
100S |
|
V0301-2-J-(3, 4) | PROGNOSTIK |
|
210 S |
|
Sestavení vize |
30S |
|
každých 5% úspěšné prognózy na týden |
2S |
40S | |
každých 5% úspěšné prognózy na měsíc |
3S |
60S | |
každých 5% úspěšné prognózy na rok |
4S |
80S | |
V0301-3-J-(2, 4) |
TIME MANAGER (pro pokročilé) |
|
264S + |
V0301-4-D-(4) |
FOTOGRAF |
|
80S+ |
V0301-5-D-(1, 3) |
ZIMNÍ FYZIČKA |
|
? |
Zadání úkolů
RČ | Aktivita |
S |
MZ:S |
V0301-1-J-(3,4) |
FANTASIE NA OSMITISÍCOVCE (FNO) |
|
100S |
|
Za účast v soutěži |
50S |
|
|
Za 3. místo v soutěži |
65S |
|
|
Za 2. místo v soutěži |
80S |
|
|
Za 1. místo v soutěži |
100S |
|
V úkolu V0212 -1 - J jsi házel
v 6000 m kostkou (je jedno v jaké výšce házíš, protože ztráta, nebo zisk je
vždy stejná) a měl jsi buď "štěstí" nebo "smůlu". Tvým úkolem
bude nyní představit si svou situaci ve výšce 6000 m podle kostkou přiděleného
osudu: a "poslat vysílačkou do základního
tábora dole zprávu o své (vaší) situaci". K disposici máš celkem 300
znaků (písmen včetně mezer a čárek). Svoji zprávu pošli buď do redakce nebo na jiri.klaban@quick.cz pod značkou FNO/ číslo které ti padlo na
kostce. |
|||
V0301-2-J-(3, 4) | PROGNOSTIK |
|
210 S |
|
Sestavení vize |
30S |
|
každých 5% úspěšné prognózy na týden |
2S |
40S | |
každých 5% úspěšné prognózy na měsíc |
3S |
60S | |
každých 5% úspěšné prognózy na rok |
4S |
80S | |
Prognostika je disciplína zabývající se odhadováním budoucnosti podobně jako meteorologie. Je důležitá jak pro podniky, tak pro jednotlivce a za špatné odhady, jako např. v pražském metru při povodni, se hodně platí. Pro tebe vidět do budoucnosti je jedna věc, druhá je vědět čeho v té budoucnosti chceš vlastně dosáhnout. Víš to? 1. ÚKOL: Podívej se zpět na úkol V0110- 1 a V0111-2 a zkus sestavit svou vizi. Pokud jsi tak učinil už tenkrát, oprav ji z dnešního pohledu a připiš si 30 S. 2. ÚKOL: Do svého kalendáře (úkol V0110-4) udělej prognózu na týden: Je to jako bys tipoval zápas Sparta-Slavie. Vypiš všechno, co očekáváš, že se stane: budu vyvolán z matiky , dostanu asi dvojku, které kroužky musím kdy navštívit, jak dopadne náš zápas v basketu, v čem musím pomoci doma, kolik se nás sejde na oddílovce atd., atd. Prostě čím více toho vymyslíš, tím to bude zajímavější. Spočítej všechny své tipy a to bude 100%. Co se z tvých tipů uskuteční = x. Trojčlenkou pak zjistíš, kolika procentní jsi prognostik. Za každých 5% si připiš 2 S. 100%ní prognostik (pouze teoretická možnost) získává 40 S. Úkol je jednorázový, ale trénovat bez svemů můžeš každý týden. Fair play zde znamená neuvádět pouze "tutovky". 3.ÚKOL: Co jsi udělal na týden, tak udělej na měsíc a za každých 5% si připiš 3S, takže teoretický maximální zisk bude 60 S. Při prognózování do konce roku 2003 získáš za 5% správných předpovědí 4S tedy MZ: 80 S. Při této prognóze si do svého kalendáře piš všechno o čem víš, že se má stát: narozeniny v rodině, jarní prázdniny, tábor, rodinná dovolená (od kdy do kdy) atd. Všechny prognoźy ( i termíny ) doplňuj hned jak se je dozvíš, budeš mít tak perfektní přehled o tom, co se má v tvé budoucnosti stát. |
|||
V0301-3-J-(2, 4) |
TIME MANAGER (pro pokročilé) |
|
264S + |
Ohlasy na Skunipě dokazují, že nejen dospělí, ale už i děti a dospívající "nemají čas". Time manager je někdo, kdo umí s časem hospodařit, kdo není jeho otrokem, ale pánem a vše co má udělat, také udělá. Jako každá buňka v našem těle, která přesně ví jak má fungovat, jinak bychom nepřežili ani minutu. Orientační běžec musí umět rychle běhat, ale to by mu vůbec nepomohlo, kdyby nevěděl, kam má vlastně běžet. A to je tvůj případ: orientovat se ve svých cílech. K tomu by ti měla pomoci představa o tvé budoucnosti (V0110-1, V0111-2), se kterou ti později možná trochu pomohou rodiče, ale v poslední instanci je všechno na tobě. 1.ÚKOL: Namaluj si na list
papíru A4 velký čtverec a rozděl jej na 4 stejně velké čtverce, do kterých budeš
postupně psát: Rozbor svého času vyplněním oněch 4 kvadrantů ulož do ExpeDu a máš 40 S. 2. ÚKOL: Jestliže svoje představy o budoucnosti (2.čtverec) budeš chtít uskutečnit, pak z toho pro tebe vyplývá řada postupných kroků, do kterých tě ovšem nikdo nenutí, ale do kterých se musíš přinutit sám (třeba to nebude ani potřeba) a o jejichž realisaci rozhodneš jen a jen ty a tvá vůle.( fyzička, znalost cizího jazyka, počítačová gramotnost, schopnosti řízení, cestování , vzdělání pro tebou vybrané povolání atd.) Úkoly sepiš a máš 20 S. 3.ÚKOL: O dosažení tvých cílů rozhodne tvoje chování, které se může pohybovat mezi dvěma extrémy:
Prvním chováním se vyznačují lidé"předvídatelní- transparentní", spolehliví, druhým je tomu naopak. Tím však není řečeno, že nemohou být jiným způsobem výkonní, nebo tvořiví. Tvořivost se často snoubí s individualitou a nekonvenčností a ignorací okolí. Je zřejmé, že pro kolektivní činnost jsou výhodnější vlastnosti první skupiny, zatímco zástupci druhé skupiny jsou zde problematičtí, i když v individuálních činnostech třeba geniální. Obyčejný smrtelník se pohybuje někde mezi oběma extrémy. Úspěšná expedice s více lidmi však vyžaduje vždycky sebekázeň i plánování (přečti C0209, T0209) Během jednoho měsíce na sobě odzkoušej pomocí úkolů stoupající náročnosti kam až jsi schopen v dodržování režimu dojít. Zisk za libovolný úkol předpokládá splnění všech předchozích.
Úkol je určen na měsíc, ve kterém zjistíš jaké úrovně sebekázně jsi schopen a zda ti to něco přináší, nebo nikoliv, případně které prvky budeš provozovat a které nikoliv. Dostaneš také odpověď na otázku, zda se přikláníš spíše k prvnímu nebo druhému extrému. |
|||
V0301-4-D-(4) |
FOTOGRAF |
|
80S+ |
Jako přípravu pro tento úkol si můžeš přečíst C0301, nebo T0209, ale také V0204-3. Žijeme ve světě zvuků a obrazů a více jak 50% informací získáváme z obrazů, převážně fotografických, při čemž přes 90% obyvatel starších 10 let fotografuje. Veškeré lidské činnosti nějakým způsobem souvisí s fotografií. Dnes k získání fotografie stačí pouze zmačknout spoušť, ale pro to, aby byla zajímavá či dokonce umělecká, je třeba mít schopnost fotografického vidění, kterému je nutno se naučit. Jestliže chceš vyrazit na jakoukoliv expedici a chceš o tom, až se vrátíš něco zajímavého říci a ukázat, pak je nejvyšší čas začít se to učit. Ve skautském oddíle jsou pro to ideální podmínky. 1.ÚKOL: Fotografickému vidění se naučíš fotografovaním s použitím libovolného přístroje klasického či digitálního. Pokud jej nemáte doma, koupíš jej levně v jakémkoliv bazaru a můžeš začít fotit. To je zároveň 1. úkol odborky Umělec:Foto, film, video. Odborka má 18 bodů a za splnění každého máš 20 S, tedy MZ: 360 S 2.ÚKOL: Opatři nebo si vypůjči knížku o fotografování. Za přečtení máš mimo běžnou taxu (20 S/100 str.) + premii 20 S. Víš, že existuje volné sdružení skautů fotografů OBSCURA, které pořádá semináře, výměnu zkušeností a programy o kterých se dozvíš na internetových stránkách www.skaut.cz/obscura ? 3.ÚKOL: Založ si sbírku - archiv svých negativů, positivů či diapositivů, kde každý obrázek bude mít své "rodné číslo" podle kterého jej vyhledáš v seznamu, nebo rejstříku (i na počítači). Já používám systémoznačování např.: 02-04-11, který se čte: obrázek fotografovaný v roce 2002, v dubnu, v pořadí jedenáctý. Dnes lze také každý negativ digitalisovat (pokud již není fotografován digitálním aparátem) a archivovat na CD. Pořádek v archivu oceníš, až budeš mít hodně fotek a budeš z nich chtít sestavit seriál pro výstavku, nebo diashow, či vlastní knížku, o které si povíme někdy v budoucnu. Negativy označené "Rodným číslem" lze skladovat přímo v obalech z vyvolání, které umístíme v A4 průhledných euroobalech, positivy v komerčních albech, nebo opět euroobalech A5 nebo A4 na vhodných barevných podkladech, s texty psanými ručně i na počítači, diapositivy pak v označených krabičkách od diarámečků. Zajímavá je možnost archivace vlastních digitalisovaných fotek na Internetu např. na adrese: album.olympus.cz, případně prohlížení amatérských či profesionálních fotografií tamtéž. Za vybudování archivu a seznamu či rejstříku máš 40 S. |
|||
V0301-5-D-(1, 3) |
ZIMNÍ FYZIČKA |
|
? |
Představa, že v zimě se nedá nic dělat je zcela mylná. Rozhodně nepropadni televiznímu sportování na gauči a s brambůrky, správně se oblékni a vyraz ven, abys trochu podpořil svůj imunitní systém, který pod tlakem pohodlné civilisace možná začíná pěkně chátrat. Podívej, co všechno lze dělat a kolik svemů získat: v závorce první číslo jsou S za vlastní sportovní aktivitu, druhé za její organizaci pro další účastníky:
CO SE DÁ V ZIMĚ DĚLAT TAM, KDE NENÍ SNÍH ANI NEMRZNE? Obstarej knížky:
|
Z lednové
listárny
časopisu SKAUT - JUNÁK Každý se může kdykoliv přihlásit na Cestu k vrcholu! Vybírat lze libovolně, doporučujeme začít úkoly loňského roku (1. cyklus) a po malých krocích, případně s „koučem“, ale s dostatečnou vůlí po dosažení vrcholu lze dosáhnout všeho. Zaregistrovat lze libovolnou osmitisícovku, protože se eviduje pořadí dosaženého vrcholu. Zatím v naší Cestě k vrcholu existuje jediný mužský prvovýstup na Everest, ale ten i další osmitisícovky čekají... i na první ženu či dívku.Víte, že naše horolezkyně Soňa Vomáčková jako první žena na světě dosáhla bez kyslíku nejvyšší výšky výstupem na Lhotse 8516 m? Řada z vás si stěžuje, že "nemá čas". Ten nikde nekoupíš, a tak nezbývá, než s ním dobře hospodařit. Umíš to? Lednové úkoly na http://www.skauting.cz/skunipa : Time manager a Prognostik ti pomohou. |